Okej, hur många gånger har du googlat på något graviditets-, förlossnings- eller postförlossningsrelaterat ämne? Hur många gånger har du hamnat i forum och på pt-bloggar för att ta del av andras erfarenheter, kunskaper och upplevelser (när du velat ha mer information än den 1177 ger)?

Mina bästa tips är följande:

Appar:

Tät -knipövningar med instruktioner och påminnelser

MammaMage -när du hittat det rätta knipet och vill börja aktivera magmusklerna

Knäkontroll – när du vill komma igång med löpträning (eller annan träning för den delen) och vänja knän och leder vid mer belastning

RunKeeper eller IntervalTimer – när du vill börja vänja kroppen vid t.ex. löpning. Jag körde 5 minuter promenad + 5 minuter lätt löpning i början, för att allteftersom öka löpningen.

Blogg:

Baking babies – drivs av legitimerad fysioterapeut (sjukgymnast) specialiserad på kvinnohälsa. Om du vill ha forskningrelaterad och aktuell information om allt som rör bäckenbotten och förlossningsskador till träning och funktion med tydliga instruktioner och förklaringar täcker denna blogg nästintill allt. Mia fick för övrigt pris i år (2017) för sitt arbete med att sprida kunskap och forskning på ett pedagogiskt sätt genom bloggen.